A

Жижиг

A

Дунд

A

Том
http://zgm.mn/post/3156/

Хөрөнгө оруулагчдын итгэл яг хөөс шиг байдгийг Хонконг батлав

Хөрөнгө оруулагчдын итгэл яг хөөс шиг байдгийг Хонконг батлав

A

Жижиг

A

Дунд

A

Том
http://zgm.mn/post/3156/

Азийн санхүүгийн зүрх болох Хонконгоос мөнгө зугтаж байна. Энэ бүсэд өргөн хүрээг хамарсан эсэргүүцэл энэ оны гуравдугаар сараас эхэлж, зургадугаар сард эрчээ авснаар дорнын санхүүгийн тулхтай төв болох Хонконгт тогтворгүй байдал тэллээ. Хонконгт ардчилал, эрх чөлөөний төлөөх дуу хадахын хэрээр энэ бүсээс зугтах мөн­гөний хэмжээ нэмэгдсээр байна. Тухайлбал, жагсаал цуглаанаас хойш энэ бүсээс Сингапур руу дөрвөн тэрбум ам.долларын хөрөнгө оруулалт дайжсаныг Goldman sachs групп тооцсон байна.

Мөнгө үржих хөрс бүрдүүлсэн нь

Хоёр хүрэхгүй зууны өмнө загасчдын, жижиг тосгон бай­сан Хонконг XX зууны сүүлчээс дэл­хийн санхүүгийн Ази дахь төв цэг болсон нь шинэ цагийн хөгжлийн гайхамшигт тооцогддог. Хонконг нь ком­мунист засаглалтай БНХАУ-ын засаг захиргааны тус­гай бүс.
Гэхдээ Ази тивд чө­лөөт эдийн засгийн үлгэр жишээ загварыг нутагшуулж, биз­нес худалдаа, санхүүгийн таа­­ламж­­тай хөрсийг бүрдүүлэн, шударга, ил тод, нээлттэй хууль шүү­хийн тогтолцоог бий бол­го­сон нь эдүгээ Хонконгийг Азийн хөрөнгө оруулалтын ай сав бол­го­сон байна. Хонконг нь газар­зүйн ашигтай байрлалын заяагдсан давуу талаа ашиглан, төрийн зохицуулалтаар татвар болон таатай эрх зүйн орчныг бүр­дүүл­сэн. Тиймээс байгалийн баял­гийн их хэмжээний нөөцгүй энэ бүс мөнгө үржүүлэх таатай, тогтвортой орчин болсноороо олон улсын хөрөнгө оруулагчийг соронз мэт татсан юм.
Эдүгээ Хонконг нь Нью-Йорк, Лондоны дараа орох дэлхийн гуравдагч том санхүүгийн нийс­лэл болсон. Дэлхийн хамгийн том зур­гаан биржийн нэг нь энэ бүсэд байрлаж, таван их наяд ам.доллараар хэмжигдэх мөнгийг эргэл­дүүлж байна. Энэ бүсийн гол зангилаа болох “Вай Чун” боомт ачаа эргэлтийн хэмжээгээрээ Ази тивд нэгдүгээрт, дэлхийд дол­дугаарт жагсдаг. Энэ мэт Хонкон­гийн Ази тив төдийгүй дэлхийн эдийн засгийн тавцанд гүйцэтгэх үүрэг оролцоог дурдвал олон.
Гэтэл хөрөнгө оруулагчдын хүсдэг нуга байсаар ирсэн Хон­конгт хэдхэн сарын дотор таатай байдал орвонгоороо эргэж, эргэл­зээ, эрсдэлтэй зах зээлд тооцогдож эхлэв. Хонконгийн хэдэн мянган босогч өнгөрсөн зургадугаар сарын дунд үеэс эхлэн эх газрын Хятадад ялтан шилжүүлэх тухай хуулийн төслийг эсэргүүцэж жагсаж эхэлсэн. Нийтийг хамар­сан энэ эсэргүүцлийн арга хэм­жээ нь даамжирсаар эдүгээ өнгөт хувьсгалын шинжтэй болж, Хонконгийн ардчилал, тусгаар тогтнолын төлөөх тэмцэл болж өргөжөөд буй.

Зах зээлийн итгэл алдарч байна
Бараг хагас жил үргэлжилж буй нийгмийн эсэргүүцэл, эмх замбараагүй байдал Хонконгийн эдийн засгийг 2009 оны санхүүгийн хямралаас хойших хүндрэлийн ирмэгт ирэхэд түлхэц үзүүлэв. Энэ оны хоёрдугаар улирлын байдлаар тус тусгай бүсийн ДНБ-ий өсөлт нь 0.5 хувь хүртлээ саарч, сүүлийн арван жилийн доод цэгт хүрлээ.
Хонконгийн үйлчилгээний салбарын индекс өнгөрсөн наймдугаар сард 40.8 хувь болж буурсан нь 2009 оны хоёрдугаар сар буюу дэлхийн хямралаас хойших тааруу түвшинд хүрсэн. Үйлчилгээнээс гадна оффисын зах зээл нь 1996 оноос хойших доод цэгт хүрсэн бол Хонконгийн хөрөнгийн зах зээлийн жишиг Hang Seng индекс жагсаал эхэлсэн зургаагаас есдүгээр сар хүртэл 8.6 хувиар буурчээ. Цаашлаад тус бүсийг зорих жуулчдын тоо буурч, жижиглэнгийн худалдааны үзүүлэлт нь уруудсан зэрэг урамгүй үзүүлэлт Хонконгийн бизнес, эдийн засагт хөвөрч байна. Хонконгийг орхих мөн­гөний урсгал нэмэгдэхийн хэрээр энэ бүсэд мөнгөн тэм­дэгтийн ханш доройтно хэмээн шинжээчид анхааруулж эхлэв.
Ажил хэрэгч, итгэл даахуйц, тогтвортой байдлаар олон жилийн турш имиж хийсээр ирсэн Хон­конг эрсдэлтэй, тодорхойгүй тоглогчийн дүрд хувирснаар аюулаас зугтдаг мөнгө энэ бүсээс ч дайжиж эхэлсэн. Тус бүсийн мөнгөн хадгаламжийн хэм­жээ наймдугаар сард өнгөрсөн долдугаар сараас 1.6 хувиар буурс­ныг Хонконгийн Мөнгөний зохицуулалтын агентлаг мэдээлж байна.
Хонконг дахь Bocom International Holdings-ийн захирал Хон Хао “Үймээн самууныг зохи­цуу­лах шийдэл харагдахгүй байгаа нь хөрөнгө оруулагчид Хон­конгийг орхих шалтгаан болж байна. Тиймээс зах зээ­лийн тэвчээр, итгэл алдагдаж байна” хэмээн тайлбарлажээ. Хөрөн­гө оруулагчдаас гадна Хон­когт ажилладаг гадаадын өндөр мэргэжлийн шинжээч, мэргэ­жилтнүүд ч ачаа тээшээ баглаад эхэлжээ. Дэлхийн хот гэх Хонконгийн байр суурь ганхаж эхэллээ.
Энэ сарын 1-нээс Хятадад намрын дунд сарын баяр буюу бүх нийтээр амрах Алтан долоо хоног эхэлсэн. Гэтэл Хятад, Хон­конгийн жилийн бор­луу­­лал­тын багагүй хэсгийг бүр­дүүл­дэг Алтан долоо хоногт тус бүсэд худалдаа үйлчилгээ идэвх­жээгүй байна. Хонконгийн жагсаал ойролцоогоор 2.8 тэр­бум ам.долларын боломжийг үгүй хийсэн гэж шинжээчид урьд­чилсан байдлаар тооцоолж байна.
Уг нийтлэлээр Хонконгийн дотоод хэрэгт оролцож, тус бүсийг туйл адил хуваагаад буй нөхцөл байдлыг шүүн тунгаахыг зорьсонгүй. Гэхдээ нэгэн цагт дэлхийн мөнгөний урсгалын ай сав байсан ч нүдэн дээр эрсдэлийн голомт болон хувирсаар буй энэ бүсээс бусад улс ялангуяа, хөгжиж буй орнуудад сургамж болох хэд хэдэн зүйлийг харж болно.
Нэгдүгээрт, хэчнээн том, таа­тай зах зээл байлаа гээд засаглал тодорхойгүй, нийгэмд эмх замба­раагүй байдал үүсвэл мөнгө ч, хөрөнгө оруулагчид ч тэр үргэсэн болжмор шиг орхиод нисчихдэгийг өнөөгийн нөхцөл байдлаас харж болно. Өөрөөр хэлбэл, манай үе үеийн улстөрчид, эрх баригчдын байнгын хүсэл болсон хөрөнгө оруулалт нь нийгэм, эдийн засгийн тодорхой хийгээд тогтвортой орчныг шаарддаг. Эс бөгөөс тухайн зах зээл нь сан­хүүгийн төв, эдийн засгийн өсөлтийн цэг байхаас үл хамааран дайжиж оддог аж. Гэтэл манай зарим эрх баригч Монголоос өөр бизнесийн таатай орчин байхгүй мэт хөрөнгө оруулагчдад хандаж, хууль дүрэмгүй, дур зоргоороо аашлах хандлага ажиглагддаг нь үнэн.
Хоёрдугаарт, бизнес эрхлэгч, хөрөнгө оруулагчид Хонконгийн бизнесийн орчныг цэцэгт нугатай зүйрлэдэг. Алаг цэцэгс бүрхсэн эдийн засгийн ийм таатай орчин нь “эрвээхэй”-нүүдийг (хөрөнгө оруулагч, бизнесмен) сайхан үнэр, гоё үзэмжээрээ үргэлж татдаг. Эргээд өнөөх “эрвээхэй”-нүүд нь Хонконгийн эдийн засгийг тэжээн тэтгэсээр, дэлхийн зиндааны хот болгон хөгжүүлсэн аж. Гэтэл хоёр зуун өртөөлөн бий болгосон Хонконгийн энэ эерэг дүр төрх, хөрөнгө оруулагчийн итгэл хэдхэн сарын дотор хөөс адил алга болчихож байна. Өөрөөр хэлбэл, хөрөнгө оруулагчдын итгэл хэмээх зүйл олоход хэцүү атлаа эргүүлээд алдахад маш амархан эмзэг байдгийг Хонконгоос харж болно. Цаашлаад, аль ч зах зээл, улс оронд кино шиг онц сонирхолтой үзэгдлүүд, бизнес эрхлэгчид, хөрөнгө оруулагчдыг цочирдуулсан гэнэтийн огцом шийдвэрүүд мөнгө дуудах бус харин ч үргээдэг байна

A

Жижиг

A

Дунд

A

Том

Хямралаас гарахын тулд Монгол улс ОУВС-д дахин хадаг барих уу

  • Засаглалын хямралд гүн зоогдсон Монгол Улс эдийн засгийн хямралд улам гүнзгий шигджээ
  • Тусгай хөтөлбөрт дахин хамрагдвал төсөв, мөнгөний бодлогыг У.Хүрэлсүхийн Засгийн газар, төв банк бус ОУВС тодорхойлно
  • Засаглалын хямралд гүн зоогдсон Монгол Улс эдийн засгийн хямралд улам гүнзгий шигджээ. Хэзээ эндээс гарах эсэхийг өөрсдөө хэлж мэдэхгүй болтлоо доройтсон байна. Тамирдсан эдийн засаг, тал хувь нь зогссон хувийн хэвшил өнөөдрийн бодит байдал, үнэн төрх билээ. Цалингаа тавьж чадахгүй аж ахуйн нэгжүүд дор бүрнээ тэвдэж, зарим нь өр зээлийн дарамт руу “гулсжээ”


Засаглалын хямралд гүн зоогдсон Монгол Улс эдийн засгийн хямралд улам гүнзгий шигджээ. Хэзээ эндээс гарах эсэхийг өөрсдөө хэлж мэдэхгүй болтлоо доройтсон байна. Тамирдсан эдийн засаг, тал хувь нь зогссон хувийн хэвшил өнөөдрийн бодит байдал, үнэн төрх билээ. Цалингаа тавьж чадахгүй аж ахуйн нэгжүүд дор бүрнээ тэвдэж, зарим нь өр зээлийн дарамт руу “гулсжээ”. Ам.долларын эсрэг төгрөгийн ханш монгол төрийн өнөөдрийн үнэлэмж шиг суга доошилсон байна. Төв банкны зарласан албан ханшаар ам.доллар 2821 төгрөгтэй  тэнцэв. Түүхэнд байгаагүй ханш зах зээл дээр тогтож, төрийн сан хоосорч байна. Төсвийн алдагдал 1.6 их наядыг давлаа. Улсын гадаад валютын албан нөөц тасралтгүй буурч, валютын ханшийн огцом хөдөлгөөнийг төв банк захирч дийлэхгүй алдлаа. Төгрөгийн ханш сулрах хэрээр түмний амьдрал дордож, ядуурал хүрээгээ тэлсээр. Монгол Улсын гурван хүн тутмын нэг нь ядуу байна. Улс орны нийгэм, эдийн засгийн тэнцвэр болсон дундаж давхарга хумигдаж, ажилгүй, орлогогүй болсон хүмүүсийн тоо өдөр өдрөөр нэмэгдсээр байгаа.

Он гарснаас хойш гэхэд Монголын үндэсний худалдаа, аж үйлдвэрийн танхимын судалгаагаар 40 гаруй мянган хүн ажлын байр алджээ. Үндэсний статистикийн хорооны мэдээлснээр, улсын хэмжээнд ажилгүйдлийн түвшин 8.1 хувь давж, уг үзүүлэлтээрээ хөгжиж буй Азийн орнуудыг манай улс тэргүүллээ. Улсын гадаад өрийн хэмжээнд гэхэд сүүлийн нэг жилийн хугацаанд 939.3 сая ам.доллар буюу 3.2 хувиар өсжээ. Тодруулбал, Засгийн газрын нийт энэ оны эхний улиралд өмнөх оны мөн үеэс 2.2 их наяд төгрөгөөр нэмэгдсэн байна. Өр зээлийн дарамт, төсвийн алдагдал талийж өгснийг энэхүү статистик гэрчилнэ. Эдийн засаг муудах тусам бизнесийн орчин эмх цэгцээ алдаж, хөрөнгө оруулалт Монголоос дайжиж эхэлсэн. Тодруулбал, он гарснаас хойш томоохон төсөл, хөтөлбөр дагасан хөрөнгө оруулалт төлбөрийн тэнцэл дээр бичигдсэнгүй. Дийлэнх төслүүд гацаж, зарим нь үйл ажиллагаагаа түр царцаажээ. Тухайлбал, Газрын тос боловсруулах үйлдвэр болон “Оюутолгой” төслийн гүний уурхайн бүтээн байгуулалт удааширч, төлөвлөгөөт ажлууд хойшлох нь тодорхой болов. Манай улс ирэх дөрвөн жилийн хугацаанд нэмж өр тавихгүй бол нийт 15 тэрбум ам.долларын гадаад өр болон түүний хүүгийн төлбөрийг барагдуулахаар байгаа. Энэ нь одоо байгаа гадаад валютын албан нөөцийн хэмжээнээс дөрөв дахин давсан дүн. Өрийг өөрийн хурааж, хуримтлуулсан валютаар төлөх боломж манай улсад байхгүй. Байх боломж хэдий байсан боловч нийгмийн хавтгайруулсан халамж, төсвийн үрэлгэн зардал болгоод салхинд хийсгэчихсэн. 

Тиймээс өрийг өрөөр санхүүжүүлэх л хувилбар байна. Гэхдээ олон улсын зах зээлээс хямд зардалтай мөнгө босгоно гэдэг мөрөөдөл болж мэдэх юм. Хөрөнгө оруулалтын томоохон сангуудын итгэлийг олох улам амаргүй байна. Монгол Улсад итгэж, найдах хөрөнгө оруулагч үндсэндээ алга болсон. Өнгөрсөн дөрвөн жилийн хугацаанд байсан жаахан итгэлийг нь эрх баригчид дэвсэлж орхисон. Одоо үүнийхээ горыг амсаж байна. Ам.долларын ханшийн өсөлтөөр монгол өрх болгон буруу бодлогын үр дүнг хүртэж буй. Эдийн засаг оны эхний улиралд 10.7 хувиар агшсан. Цаашид ч уналт, агшилт хувь хүний санхүүд хүртэл хүчтэй мэдрэгдэх төсөөллийг зарим судалгааны байгууллага гаргажээ. Төв банк төгрөг хэвлээд, хэрэглээг дэмжих замаар эдийн засгаа дэмжиж болно. Гэхдээ өнөөдрийн валютын ханшийн өндөр эрсдэл, гадаад өрийн дарамтаа харахаар энэ арга нь амиа хорлох хэмжээний үйлдэл болохоор байна. Удаах нь экспортоо нэмэгдүүлэх замаар төсвийн орлогоо дорвитойхон ахиулах. Гэвч төмөр замгүй, дэд бүтэц нь хэдэн зуунаар хоцорсон улс хагас жилийн хугацаанд 42 сая тонн нүүрс экспортолж, эдийн засгаа аварна гэдэг үлгэр биз ээ. Эцсийн боломж нь өнөө л цаг хүндрэх үед хөлд нь сөгддөг ОУВС. Хямралаас гарахын тулд Монгол Улс ОУВС дахин хандах уу, хандахгүй гэвэл дампуурлаа шууд олон улсад зарлах уу. Шинээр бүрдэх Засгийн газарт сонголт тун хомс байна. Сонголт хийх боломжоо эрх баригчид өөрсдөө үгүйсгэсэн. Хамгийн хал багатай нь магадгүй ОУВС-д хадаг барих л болов уу. 

Өмнөх 2017 онд тус сангаас авсан “Өргөтгөсөн санхүүжилтийн хөтөлбөр” үр дүн тааруу хэрэгжсэн болохоор өнөөдүүл нь манайхыг тоохгүй байхыг үгүйсгэх аргагүй. Хүний итгэлийг бид өөрсдөө алдсан улс. Тийм болохоор өгөхгүй гээд нэг гэдийвэл ирэх дөрвөн жилийн эрх баригчдын мөрийн хөтөлбөрийн биелэлтийн талаар саналтгүй. Нөхцөл байдал өнөөгийнхөөс илүү хүндэрнэ гэсэн үг. Хэрэв ОУВС-тай нааштай хэлэлцээрт хүрвэл Монгол Улс найм дахь удаагаа санхүүгийн дэмжлэг хүссэн тусгай хөтөлбөрт хамрагдана гэсэн үг. Дордохын долоо гэж энэ. “Өргөтгөсөн санхүүжилтийн хөтөлбөр” манай улсад хэрэгжүүлсэн ОУВС-гийн зургаа дахь хөтөлбөр. Үүнээс өмнө 2009 онд Stand-by, 2001 онд Ядуурлыг бууруулах, өсөлтийг хангах хөтөлбөрт хамрагдаж байсан удаатай. Мөн энэ онд тус сангийн “Шуурхай санхүүжилтийн хөтөлбөр”-т хамрагдсан. Зах зээлийн эдийн засагт шилжсэн сүүлийн 30 жилд долоон удаа ОУВС-д манай улс хандсан бөгөөд 90-ээд оны үед хамгийн ойрхон давтамжтай хандаж байв. Харин 2000 он гарснаас хойш 8-9 жилийн завсартай ОУВС-д хандсан. Харин сүүлийн дөрвөн жилийн хугацаанд хоёр удаа буюу хамгийн их ойрхон давтамжтай ханджээ. Өөрөөр хэлбэл, сонгуульт дөрвөн жилийн хугацаанд Засгийн газар хоёр удаа хандсан нь санхүүгийн сахилга бат, засаглалын чанар, бүтээмж хэр байсныг илтгэнэ. Тусгай хөтөлбөрт дахин хамрагдвал төсөв, мөнгөний бодлогыг У.Хүрэлсүхийн Засгийн газар, төв банк бус ОУВС тодорхойлно.

A

Жижиг

A

Дунд

A

Том

Nike-ийн орлого 38 хувиар буурав

Nike компанийн орлого санхүүгийн жилийн IV улиралд шинжээчдийн таамаглаж байснаас өндөр дүнгээр буюу 38 хувиар буурч, 6.31 тэрбум ам.доллар хүрсэн байна. Энэ нь шинжээчдийн таамагласнаас огцом унасан үзүүлэлт бөгөөд борлуулалтын уналтад цар тахал нөлөөлжээ. Гэхдээ тус компанийн цахим худалдааны орлого нь 75 хувиар нэмэгдсэн ба онлайн худалдааны хөрөнгө оруулалтаа нэмэгдүүлсэн аж. Nike одоогоор дэлхий даяар үйл ажиллагаагаа явуулж буй нийт дэлгүүрийнхээ 90 хувийг нээгээд байгаа юм. Тиймээс энэ улиралд борлуулалт нь нэмэгдэнэ гэсэн хүлээлттэй байгааг онцолжээ.

A

Жижиг

A

Дунд

A

Том

Эрх баригч нам бизнесийн зээлийн хүүг бууруулах зоригтой алхам хийх хэрэгтэй

  • Сонгуулийн өмнө хожим хойчоо бодолгүй халамжийн шинжтэй арга хэмжээнүүд авсан нь эдийн засагт маш том дарамт болох нь тодорхой
  • Ажлын байрыг нэмэгдүүлэхийн тулд мөнгө санхүүгийн бодлогоор дэмжиж, бизнесийн зээлийн хүүг бууруулахад зоригтой алхам хийх хэрэгтэй. Ялангуяа боловсролын салбар маш хүнд нөхцөлд байна

УИХ-ын сонгуулийн үр дүн болон сонгуулийн дараах эдийн засгийн арга хэмжээний талаар ХҮН намын нарийн бичгийн дарга, доктор П.Наранбаяртай ярилцлаа.

-Энэ удаагийн сонгуулиар улс төрд шинэ хүчин гарч ирэх боломж хэр нээлттэй байв. Өрсөлдөөн тэгш байж чадсан уу? 

-Мажоритар систем маш олон хүний саналыг гээгдүүлдэг. Энэ тогтолцоог өөрчлөхгүйгээр сонгууль явуулах нь улс төрийн томоохон хүчнүүдэд илүү ашигтай гэдэг нь энэ сонгуулийн үр дүнгээс харагдаж байна. Хоёрдугаарт, тойргоо томруулсан нь мөнгө тараах үзэгдлийг багасгасан мэт боловч шинээр гарч ирж буй улстөрчдийн хувьд танигдах хугацаа давчуу, олон сонгогчдод хүрч ажиллах боломжийг хязгаарласан сонгууль болж өнгөрлөө. 

-Энэ жилийн сонгуульд залуу сонгогчдын оролцоо өндөр байх болов уу гэсэн таамаглал байсан ч үр дүн хүлээлтэд нийцээгүй. Системд гарсан өөрчлөлт, залуучуудын оролцоог та хэрхэн дүгнэж байна вэ? 

-Энэ удаагийн сонгуульд залуучуудын оролцоо нэмэгдсэн ч хангалттай хэмжээнд хүрч чадаагүй. Нөгөө талаар вирусийн халдварын үед зохион байгуулсан сонгууль учир хүндрэл үүсэж байсан. Тухайлбал, Үндэсний цэцэрлэгт хүрээлэнд товлосон миний сурталчилгааны уулзалтыг COVID-19-ийн журмын дагуу цуцлах жишээтэй. Залуучуудын хувьд сонгуулиас цэрвэх хандлага ажиглагдаж байна. Мөн сонгогчдын боловсролыг нэмэгдүүлэх шаардлагатай гэж дүгнэсэн. 

-Танай намын төлөөлөл УИХ-д сонгогдсон. Цаашид сөрөг хүчний үүргээ ямар журмаар гүйцэтгэнэ гэж төлөвлөж байна вэ. Цөөн суудал авсан нэр дэвшигчид болон намуудтай хүчээ нэгтгэх үү? 

-Ардчилсан нам сөрөг хүчний үүргээ сонгуульд болон өнгөрсөн дөрвөн жилийн хугацаанд тун муу гүйцэтгэж, хариуцлагагүй байлаа. Тэр дүнгээ ч авлаа. Дээд шүүхэд бүртгэлтэй 40 орчим нам бий. Хоёр удаагийн сонгуульд үнэмлэхүй ялсан МАН-ын бодлого, үйл ажиллагаанд хяналт тавихын тулд хүчээ нэгтгэх, эвсэх шаардлагатай. Цаашдаа эдийн засгийн нөхцөл улам бүр хүндрэх төлөвтэй байна. Сонгууль дөхсөн нэрээр ямар нэг арга хэмжээ аваагүй нь ч харагдаж байна. Ард түмэн маш ядуу байгаа. Иргэдийн амьжиргааг дээшлүүлэх, эдийн засагт анхаарах арга хэмжээ нэн даруй авах хэрэгтэй. 

-Эрх баригч нам мөрийн хөтөлбөрөөс гадна цаашид бодлогодоо ямар өөрчлөлт оруулах шаардлагатай вэ? 

-Ажлын байрыг нэмэгдүүлэхийн тулд мөнгө санхүүгийн бодлогоор дэмжиж, бизнесийн зээлийн хүүг бууруулахад зоригтой алхам хийх хэрэгтэй. Ялангуяа боловсролын салбар маш хүнд нөхцөлд байна. Ирэх есдүгээр сарын 1-нд хичээл орох эсэх талаар мэдээлэл өгч, яаралтай арга хэмжээ авах нь чухал. Багш нарын нөхцөл тун хүнд. Ихэнх нь зуны амралтаараа Солонгос руу явж ажил хийж байна. Бид парламентад суудалтай болсон намын хувьд бодлогод нөлөөлөх үйл ажиллагааг идэвхтэй явуулж, сөрөг хүчний хариуцлагаа биелүүлэх болно. 

-Сонгуулийн өмнөх эдийн засгийг хамгаалах арга хэмжээг хэрхэн харж байна? 

-Сонгуулийн өмнө хожим хойчоо бодолгүй халамжийн шинжтэй арга хэмжээнүүд авсан нь эдийн засагт маш том дарамт болох нь тодорхой. Улсын төсөв 120 хувь давсан алдагдалтай. Энэ төсөвтөө тодотгол хийгээгүй, экспорт унасан гээд эдийн засгийг сэргээн босгоход маш хүнд байна. Иргэдийн амьдрал хаа сайгүй маш хүнд байгаа. Монголчуудыг зориуд ядуу байлгаж, нийгмийн халамжийн мөнгөөр улс төр хийх, санал худалдан авах тогтолцоо бэхэжлээ гэж харж байна.

A

Жижиг

A

Дунд

A

Том

Сингапур, Малайзын хооронд хил нэвтрэх шинэ журам тогтооно

Сингапур, Малайзын Ерөнхий сайд нар утсаар ярилцаж, хоёр талаас хил нэвтрэх бизнесийн байнгын аяллын шинэ журам боловсруулж, хэрэгжүүлэх талаар тохиролцов. “Харилцан ногоон гэрэл асааж байгаа нь хил дамнасан онц чухал бизнесийн ба албан аяллыг зохицуулах болно” гэж Сингапурын Гадаад хэргийн яам мэдээллээ. Байнгын зорчигч тээврийн үйлчилгээг сэргээснээр урт хугацааны оршин суух зөв шөөрөлтэй иргэд үе үе эх орондоо ирэх боломжийг нээх юм. Энэхүү тохиролцоо дэлхийг хамарсан цар тахлын дараа улсуудын хооронд анх удаа хил нэвтрэх журам хэрэгжүүлж байгаа учир бусад оронд үлгэр жишээ болох ач холбогдолтой. Коронавируст бага өртсөн Шинэ Зеланд ба Австрали улсуудын хооронд мөн төсөөтэй гэрээ байгуулах асуудлыг авч үзэж байна. Сингапур, Малайзын Ерөнхий сайд нар тус тусын албан хүмүүст “Тохиролцооны үйл ажиллагааны нарийн зүйлийг зөвшилцөх даалгавар өгсөн” гэж Гадаад хэргийн яамны мэдээнд дурджээ.

Эх сурвалж: https://www.bloomberg.com/