A

Жижиг

A

Дунд

A

Том
http://zgm.mn/post/763/

Цахилгаан машины төлөөх тулаан ширүүслээ

​2040 онд нийт автомашины 50 хувь нь цахилгаан болно гэж тооцоолжээ ​

 0 сэтгэгдэл

A

Жижиг

A

Дунд

A

Том
http://zgm.mn/post/763/


Дэлхийн автомашин үйлдвэрлэгчид цахилгаан машины салбарт алдагдал хүлээсээр байгаа хэдий ч хөрөнгө оруулалтаа улам нэмэгдүүлж байна. Эрэлт бага, эд анги, түүхий эд нь үнэтэй, үйлдвэрлэлийн өртөг өндөр зэрэг шалтгааны улмаас цахилгаан машины үйлдвэрүүд ашиггүй ажилладаг. Дэлхий нийтийн цахилгаан машины хэрэглээ 2021 оноос эхлэн эрчимжиж, энэ салбарын ашиг орлого эрс нэмэгдэнэ гэж Америкийн компаниуд үзэж байгаа. Tesla, General Motors, Volkswagen болон Toyota Motor тэргүүтэй цөөн компани энэ салбарт 2030 он хүртэл 100 тэрбум ам.доллар зарцуулахаа мэдэгдсэн. 2040 он гэхэд цахилгаан машин нь нийт автомашины зах зээлийн 50 хувийг эзэлсэн байх болно гэж тооцоолжээ. General Motors болон Tesla компани 2026 он гэхэд цахилгаан машины жилийн борлуулалтаа нэг саяд хүргэнэ гэж тус тус төлөвлөсөн. Volkswagen, Toyota Motor компани 2025 онд тус бүр гурван сая цахилгаан машин үйлдвэрлэсэн байх болно гэж мэдэгдээд байгаа.

Ачааны болон том оврын машины үйлдвэрлэлд анхаардаг Ford хүртэл энэ салбарт 2025 он хүртэл 11 тэрбум ам.доллар зарцуулахаар болсон. Tesla компани шанхайн чөлөөт худалдааны бүсэд цахилгаан машины үйлдвэр байгуулахаар хэлэлцээр хийж байна. Өнөөдрийн байдлаар цахилгаан машины үйлдвэрлэлд АНУ-ын компаниуд 25 тэрбум, Хятад 21 тэрбум, Герман 52 тэрбум ам.долларын хөрөнгө оруулалт хийхээ мэдэгдээд буй. Европын орнууд автомашинаас гарах хорт хийг бууруулахын төлөө цахилгаан машины үйлдвэрлэлийг нэмэгдүүлэхийг дэмжиж байгаа. Энэ дэмжлэг, шахалт шаардлагын дагуу Германы Daimler AG компани гэхэд 11.7 тэрбум ам.долларыг цахилгаанаар ажилладаг 10 шинэ загвар, хосолмол хөдөлгүүртэй 40 төрлийн машин үйлдвэрлэхээр шийдсэн байна. Утаагүй машин үйлдвэрлэх шаардлагыг Volkswagen хамгийн идэвхтэй хүлээн авч, энэ салбарт 40 тэрбум ам.доллар зарцуулахаар шийдсэн. Энэ ажлын хүрээнд тус компани бүх машиндаа хосолмол, эсвэл цахилгаан хөдөлгүүр тавих зорилт тавьжээ.

Prius-ыг 18 жил борлуулсны дараа зах зээлийн гурван хувийг л эзэлжээ

Үйлдвэрлэгчид цахилгаан машины салбарт хөрөнгө оруулалт нэмж байгаа ч ойрын үед ашиг орлого харагдахгүй байна. Японы Toyota Motor компани хосолмол хөдөлгүүртэй Prius загварын машиныг 10 жилийн турш нийлүүлж байж ашигтай ажиллаж эхэлсэн. Тус компани хосолмол хөдөлгүүртэй машиныг 18 жил борлуулсны дараа нийт зах зээлийнхээ дөнгөж гуравхан хувийг “цахилгаан” болгож чаджээ. Цахилгаан машин үйлдвэрлэгчид шинэ технологийн төлөө эрсдэл үүрч байгаа өөр нэг тод жишээ бол General Motors. Тус компани 37 мянган ам.долларын үнэтэй Bolt загварын нэг машин үйлдвэрлэх бүртээ 7400 ам.долларын алдагдал хүлээж байна гэж мэргэжилтнүүд дүгнэсэн байдаг. Bolt машины зай хураагуур болон хөргүүр, удирдлагын систем нийлээд 12,300 ам.доллар учраас өндөр үнэтэй байх нь аргагүй. Цахилгаан машин нь зай хураагуурын түүхий эдийн олборлолт, үйлдвэрлэлээс шууд хамааралтай. Энэ салбарт Toyota, LG Chem, Samsung зэрэг компани төвлөрч, литий-ионы зай хураагуурын технологийг сайжруулахаар ажиллаж байна.

Газрын ховор элементийн нөөцөөр баялаг Хятад цахилгаан зай хураагуурын технологид хөрөнгө зарцуулж, энэ зах зээлд ноёрхлоо тогтоохыг зорьж байна. Хятад нь цахилгаан автомашин, тэр дундаа үүний зай хураагуурын үйлдвэрлэлд дэлхийд тэргүүлнэ гэдэгтээ итгэлтэй байгаа. Тус улсад энэ чиглэлээр олон компани үйл ажиллагаа явуулж байгаагийн нэг нь CATL юм. Машины зай хураагуур үйлдвэрлэгч тус компани удахгүй дэлхийн зах зээлээс 2.3 тэрбум ам.долларын хөрөнгө босгож, үйл ажиллагаагаа өргөжүүлэхээр зэхээд байна. Хөрөнгө оруулалтын хүрээнд АНУ-ын Невада мужид 1.3 тэрбум ам.долларын өртгөөр машины зай хураагуурын үйлдвэр байгуулна. CATL зах зээлд гаргах 10 хувийн хувьцаагаа 20 тэрбум ам.доллараар үнэлсэн байна. Ингэснээр тус компани хүчин чадлаараа америкийн Tesla-г гүйцэж түрүүлэх юм. Одоогоор Хятад нь дэлхийн машины зай хураагуурын зах зээлийн гуравны хоёр хувийг нийлүүлдэг. Энэ салбарын 20 том үйлдвэр байгаагийн тал нь хятадынх. Тэгэхээр Хятадууд ирээдүйн машины зах зээлд ноёлох нь тодорхой болоод байна.

Цахилгаан машины зах зээлд судалгаа шинжилгээний ажил хийдэг Benchmark Mineral Intelligence-ийн захирал Саймон Муурс хэлэхдээ “дэлхий нийтээрээ цахилгаан машины үйлдвэрлэлд яагаад хошуураад байна вэ? Ирээдүйд бид хар утаа савсуулж, байгаль орчин бохирдуулсан машин унахгүй нь тодорхой. тэгэхээр цахилгаан машинд хүн төрөлхтөн шилжинэ. Хэн Литийн ханган нийлүүлэлтийг атгаж байна тэр цахилгаан машины зах зээлд ноёлно. Цахилгаан машины үнэ өртөг өндөр байгаа учир нь зай хураагууртай холбоотой. Зай хураагуурын үйлдвэр хөгжөөд ирвэл үнэ өртөг эрс буурна” гэжээ. Дотоодын нөөц хангалтгүй учраас хятадын Засгийн газар Австрали, Чили, Африк тивийн Литийн уурхайг онилоод байна. Хятадын Great Wall Motor компани өнгөрсөн оны есдүгээр сард Австралийн Литий олборлогч Pilbara Minerals-ийн хувьцаанаас худалдаж авсан бол сарын дараа Tianqi Lithium Чилийн уул уурхайн SQM-д нөлөөллөө тогтоосон. Мөн онд Хятадын төрийн өмчит компани Конго дахь кобальтийн уурхайг 2.5 тэрбум ам.доллараар худалдаж авсан.

A

Жижиг

A

Дунд

A

Том

VOLVO МАШИНУУД ХООРОНДОО “ЯРИЛЦДАГ” БОЛНО

 0 сэтгэгдэл


Connected car буюу холболттой автомашины технологи, үүлэн шийдэлд тулгуурласан дэвшилтэт аюулгүйн системийг Шведийн Volvo компани Европын зах зээлд анх удаа нэвтрүүлэх гэж байна. Уг аюулгүйн системээр тоноглосон автомашинууд хоорондоо мэдээлэл солилцож, болзошгүй аюулыг жолоочид байнга урьдчилан анхааруулах юм. Аюултай нөхцөл, замын гулгаа халтиргааг сануулдаг Hazard Light Alert, Slippery Road Alert зэрэг анхааруулах функцтэй шинэ платформ 2020 оноос тус компанийн автомашинуудад стандарт бүрдэл болно.

Hazard Light Alert технологитой автомашин аюултай нөхцөл илрүүлсэн даруйд үүлэн үйлчилгээ ашиглан болзошгүй аюулын тухай мэдээллийг ойр орчимд нь зорчиж буй бусад автомашин дамжуулж анхааруулна. Энэхүү функц ялангуяа үзэгдэх орчин муутай, эргэлт, саад ихтэй уулархаг орчинд хэрэгтэй хэмээн үйлдвэрлэгч тайлбарлав.

Харин Slippery Road Alert систем замын гадаргуугийн тухайн үеийн болоод цаашдын болзошгүй нөхцөлийг хэмжин жолоочид анхааруулах үүрэгтэй. Туулж өнгөрүүлсэн замынхаа нөхцөл байдалтай холбоотой мэдээллийг цуглуулж, дараагийн машинуудад удахгүй тохиолдох халтиргаатай хэсгийг урьдчилан мэдээлнэ. Машин хооронд мэдээлэл солилцох ажиллагаа real-time нөхцөлд тэр даруй өрнөх учраас автозамын аюулгүйн нөхцөл шинэ шатанд дэвшинэ. Гол нь системд холбогдох машины тоо ихсэх тусам аюулгүй байдал тэр хэмжээгээр сайжрах юм.

Шведийн үйлдвэрлэгч автомашины зах зээлд тэргүүлэгч компаниудыг өөрийн санаачилгад нэгдэхийг уриалж байна. “Замын нөхцөл байдлын талаарх мэдээллийг хэдий чинээ олон машин хоорондоо хуваалцана, та бидний зам төдий чинээ аюулгүй болно. Замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлын төлөөх хүчин чармайлтдаа бид аль болох олон түнш нэгтгэхийг эрмэлзэж байна” хэмээн компанийн мэдээлэлд дурджээ.

DAIMLER УТААНЫ ЯЛГАРЛЫН ТЕСТИЙГ МЭХЭЛСЭН БАС НЭГ ХЭРЭГ ИЛЭРЛЭЭ


Дизель загваруудаас ялгардаг хорт утааны хэмжээг “дарсан” хэрэгт буруутаад буй Daimler компанийн нэр хүнд үргэлжлэн унасаар. Германы зохицуулах байгууллагууд Daimler компанийн бас нэг луйврыг илрүүлсэн тухай Bild am Sonntag сонин мэдээлэв. Шинээр илрүүлсэн “хорт ялгарлын хэрэг”-т 2012-2015 оны хооронд үйлдвэрлэсэн Mercedes-Benz GLK 220 CDI загварын 60 мянга орчим машин хамрагдаж байна.

Хөдөлгүүрээс ялгардаг хорт ялгарал зөвшөөрөгдөх хэмжээнээс хэтэрсэнтэй уялдан 700 мянган автомашинаа зах зээлээс эргүүлж татах шаардлагыг зохицуулах байгууллагууд уг хэрэг илрэхээс өмнө Daimler компанид тавьсан юм.

Daimler компанийн луйврын схем VW-ын дуулиант хэргийнхтэй төстэй. Автомашиныг утааны ялгарал хэмжих төхөөрөмж дээр байрлуулан хэмжиж эхэлмэгц GLK 220 CDI загварын тусгай программ хангамж хөдөлгүүрийн ажиллагааг өөрчлөн азотын давхар ислийн ялгарлыг бууруулдаг. Ердийн хэрэглээний нөхцөлд уг загварын азотын давхар ислийн ялгарал зөвшөөрөгдөх хэмжээнээс хавьгүй их гарчээ. 

Гэхдээ утааны ялгарлын тестийг “аргалж буй” программ хангамж тэс өөр төрлийнх байгааг зохицуулах байгууллагууд илрүүлжээ. Германы аварга үйлдвэрлэгч уг программ хангамжийг хэд хэдэн загварт суурилуулсан байх магадлалтай хэмээн эрх баригчид сэжиглэж байна.

Германы тээврийн хэрэгслийн хэрэг эрхэлсэн холбооны агентлагKBA шинээр илэрсэн хэрэгтэй уялдуулан авто үйлдвэрлэгчээс мэдүүлэг авч эхлээд байна. Хэргийг мөрдөн шалгах ажиллагаанд KBA-тэй бүрэн хамтран ажиллахаа Штутгартын үйлдвэрлэгч мэдэгдэв.

A

Жижиг

A

Дунд

A

Том

АНУ-ын цэргийнхэн HoloLens-ийг хээрийн нөхцөлд туршиж байна

 0 сэтгэгдэл


АНУ-ын Microsoft компани 2018 оны намар Пентагонтой байгуулсан 479 сая ам.долларын гэрээний хүрээнд холимог бодит байдлын (mixed reality) HoloLens төхөөрөмж нийлүүлэх үүрэг хүлээсэн юм. Тус компанийг цэрэг, армийн технологи хөгжүүлэх ажилд оролцох ёсгүй гэж үздэг ажилтнууд нь тухайн үед уг шийдвэрийг шүүмжилж байлаа.

АНУ-ын цэргийн алба хаагчид HoloLens 2 төхөөрөмжид суурилсан IVAS (Integrated Visual Augmentation System) буюу Визуал нэмэлттэй нэгтгэмэл системийг хэрхэн хэрэглэж байгааг CNBC телевизийн сувгаар үзэгчдэд сонирхууллаа. FLIR дулаан мэдрэгч төхөөрөмж хавсаргасан уг систем гадна хийцийн хувьд жижиглэн худалдааны хувилбараасаа ялгагдах юмгүй.

Одоогоор туршилтын шатанд яваа уг системийн дэлгэцнээ байлдагчийн хөдөлгөөний нарийн чиглэл луужингийн хамт тодорч харагдах юм. Мөн бусад гишүүдийн байрлалыг визуал газрын зураг дээр тэмдэглэж харуулна. Уг системд дулаан мэдрэгч нэмж өгснөөр харанхуй шөнө биеийн дулаанаар бай хайж олоход амар болжээ. Дэлгэцнээ харагдах зураглал орчин үеийн компьютер тоглоомын FPS (First-Person Shooter) төрлийнхтэй тун төстэйг CNBC-гийн сэтгүүлч тайлбарлав.

CNBC-гийн бэлтгэсэн мэдээллээс үзвэл АНУ-ын армийн удирдлага IVAS системийг байлдааны нөхцөлд дайчдад маргашгүй давуу тал эдлэх боломж олгох ёстой шинэ төрлийн зэвсэглэл хэмээн үзэж байна. Одоогийн байдлаар Microsoft компани АНУ-ын армид 100 мянган ширхэг HoloLens нийлүүлээд байгааг Reuters агентлаг мэдээлэв. Пентагон 2022 он гэхэд “хэдэн мянган” байлдагчийг, 2028 он гэхэд армийн нийт бие бүрэлдэхүүнийг IVAS системээр тоноглох төлөвлөгөөтэй.





A

Жижиг

A

Дунд

A

Том

JPMorgan Chase банк ажилтан сонгохдоо видео тоглоом ашигладаг болов

 0 сэтгэгдэл


АНУ-ын JPMorgan Chase банкинд ажиллах хүсэлтэй хүн видео тоглоом тоглож шалгуулах ёстой боллоо. Старп-ап Pymetrics компаниас санаачилсан туршилтын төсөлд тус банкны ажилтан шалгаруулах үүргийг хиймэл оюун ухаанд даатгажээ. Сүүлийн хэдэн сард дэлхий даяар JPMorgan Chase-ын салбарууд дахь хэдэн зуун ажлын байрны төлөө өргөдөл өгсөн шинэхэн төгсөгчид бүгд Pymetrics-ийн тоглоом тоглоом тоглох даалгавар гүйцэтгэж шалгуулжээ.

Хиймэл оюун ухаан болзошгүй ажилтны анхаарал төвлөрөх чадвар, ой тогтоолт, бусдад найр тавих чадвар гэх мэт сошиал, танин мэдэх, зан авирын үзүүлэлтүүдийг хэмжинэ. Компьютер тоглоомын даалгавар гүйцэтгэх аргаар ажил хэргийн чадвараа үнэлүүлэх нь урт удаан ярилцлага, анкет бөглөхөөс илүү үр дүнтэй хэмээн старт-ап компани тайлбарлаж байна.

Өнөөгийн дэлхий ертөнц шинэ ажилтан, ажилчин элсүүлэх философио шинэчлэн эргэцүүлэх шаардлагатай болсныг JPMorgan-ы рекрутингийн хэлтсийн тэргүүн Мэтт Митро анхааруулав. Ямар ч хүн өөр нэгний авьяас чадварыг үнэлэхдээ бодит байдлыг гажуудуулах хандлагатай. Харин хиймэл оюун ухаан бусдад үнэлгээ өгөхдөө гажуудуулах магадлал харьцангуй бага, ердөө тоглогчийн нейробиологийн үзүүлэлтүүдийг хэмжин үнэлэх замаар авьяас чадварыг нь үнэлнэ.

Шалгалтын тоглоом энгийн, агаарын бөмбөлгийг нэгийг нь ч хагалалгүйгээр аль болох их усаар дүүргэх гэх мэт тодорхой сэдэвгүй мөртөө динамик өөрчлөлттэй. Тодорхой тактикгүй, ялагчийг тодруулах шалгуур ялгаатай боловч амжилтыг нь үнэлэх “улаан шугам”-ны хязгаартай. Тоглоомын нарийн утга нь хариуцлага хүлээсэн ажил үүрэг гүйцэтгэх чадварыг нь хэмжихэд оршино. Тоглоомын эцсийн зорилго нь ялалт бус, шалгуулагчийн авьяас чадварыг зөв тодорхойлоход оршино.

Шинэ хүнийг туршилтаар авахад урьд өмнөх ажлын дадлага туршлага хэмжүүр болж өгдөг. Гэтэл сургууль дөнгөж төгсөгчдийн авьяас чадварыг үнэлэхэд анкетын ач холбогдол бага байгааг Мэтт Митро анхааруулав. Ийм ч учраас ялангуяа ажлын карьераа анх эхлүүлж буй шинэ төгсөгчдөд Pymetrics-ын технологийг түлхүү хэрэглэж байгаа юм.

Тоглоом-шалгалтын дүнг банкин дахь шилдэг ажилтнуудынхтай харьцуулах замаар тухайн элсэгч ямар ажилд илүү тохирохыг тодорхойлж болно. Том компаниуд шинээр ажилтан элсүүлэх зэрэг хүний нөөцийн салбарын ажлын процессыг шударга явуулахын тулд технологид хандах нь ихэссээр байна.

Эхлээд хэдэн сарын нүүр үзэж буй JPMorgan-ы туршилтын хөтөлбөрийг АНУ-д 2020 он хүртэл шинэ элсүүлэгчдийн дунд үргэлжлүүлсний дараа шинэ чадвартан сонгоход албан ёсны хэрэглүүр болгох эсэхээ шийдвэрлэнэ.

A

Жижиг

A

Дунд

A

Том

Дубайд хиймэл оюунт камерууд хүмүүсийн аз жаргалыг хэмжинэ

 0 сэтгэгдэл


Хиймэл оюун ухааны технологи санаанд оромгүй зүйлсэд хүртэл нэвтэрч байна. Арабын Нэгдсэн Эмиратын Дубай хотын зам, тээврийг удирдах газарт (RTA) байрлуулсан “ухаалаг” камеруудад тус байгууллагаар үйлчлүүлэгсдийн аз жаргалыг хэмжих ажил оноолоо. Дубайн зам, тээврийг удирдах газар нь автомашин жолоодох эрхийн үнэмлэх олгох, тээврийн хэрэгслийг улсын бүртгэлд бүртгэх зэрэг үйлчилгээ эрхэлдэг юм.

Тус байгууллагад гуравдугаар сарын 11-ний даваа гарагаас ажиллаж эхэлсэн хяналтын систем хиймэл оюун ухаан бүхий өндөр нарийвчлалтай камеруудад суурилж байна. Сүлжээнд Wi-Fi юм уу Bluetoothээр холбогдож ажилладаг камерууд долоон метрийн зайнаас секундэд 30 кадрын хурдтайгаар үйлчлүүлэгчдийн нүүр царайн зураг авдаг.

Тус албан газарт үйлчлүүлэхээс өмнө болон үйлчлүүлсний дараах хүмүүсийн нүүр царайн илрэлд хиймэл оюун ухаан дүн шинжилгээ хийж харьцуулна. Хиймэл оюун ухаан нүүр царайн илрэлд хийсэн судалгаандаа тулгуурлан үйлчлүүлэгчийн сэтгэл ханамжийг үнэлж дүгнээд “аз жаргалын индекс” заасан хязгаараас доошилсон тохиолдолд төрийн ажилтнуудад тэр даруй дамжуулж анхааруулна. Мэдээллийн дагуу төрийн ажилтнууд сэтгэл дурамжхан байгаа үйлчлүүлэгчийн итгэлийг сэргээхэд шаардлагатай арга хэмжээ авах юм.

Зам, тээврийг удирдах газарт үйлчлүүлэгчдийн хувийн мэдээллийн халдашгүй байдлыг зөрчихгүйн тулд хяналтын систем хүмүүсийн зөвхөн нүүр царайн илрэлд дүн шинжилгээ хийдэг бөгөөд авсан гэрэл зургаа хадгалдаггүй.